Com es tramita un sinistre

És important saber en què consisteix exactament un sinistre i com es gestiona la seva tramitació

1 abr. 2019

Les assegurances són com uns guardians silenciosos que actuen quan els necessitem i conforme a l'establert en la pòlissa. Aquest moment es diu sinistre i és aquell fet fortuït pel qual estem assegurats en la pòlissa i que, en cas d'ocórrer, activa la protecció de la nostra assegurança, que haurà de restituir total o parcialment el cost que aquest succés hagi pogut tenir per a nosaltres.

 

Com s'ha d'actuar en cas de sinistre?

Un sinistre sempre és un fet fortuït que ens pot provocar nerviosisme i dubtes. En aquests casos és important mantenir la calma i recordar uns senzills passos que de fet, vénen recollits en la Llei 50/1980 sobre el Contracte d’Assegurança.

  • Intentar pal·liar el dany: sempre que tingui lloc un sinistre, l'assegurat haurà d'intentar que el dany provocat no vagi a més. Per exemple, si es trenca una canonada en la cambra de bany de la nostra llar, el primer que haurem de fer és tallar la clau de pas i intentar prevenir que la resta de la casa sofreixi les conseqüències d'aquest trencament. 
  • Comunicar el sinistre: una vegada que la situació s'ha estabilitzat, l'assegurat haurà de donar part a la corredoria o companyia, informant-li de la manera més completa possible de tots els detalls que envolten al sinistre. 

 

Una vegada que la nostra asseguradora o corredoria té coneixement del sinistre, comença un tràmit que sol seguir els següents passos.

  • Obertura de l'expedient: el client pot comunicar l'alta del sinistre a través del telèfon d'atenció a clients. Quan l'asseguradora o corredoria rep la informació del sinistre, s'obre un expedient que inclourà totes les dades relatives a aquest succés.
  • Estudi del sinistre: després de l'obertura de l'expedient, es realitza un primer estudi per comprovar que el sinistre es troba cobert per les garanties de la pòlissa contractada. 
  • Valoració del sinistre: si l'asseguradora es fa càrrec del sinistre, comença la fase de valoració dels danys. En aquest moment, s'estudiaran les causes del sinistre i es quantificarà quin ha de ser la quantia per la qual la nostra assegurança ens ha d'indemnitzar o bé per la qual el client pot reparar el dany sofert.
  • Resolució del sinistre: tota aquesta tramitació desemboca en la resolució del sinistre mitjançant el pagament d'una indemnització econòmica o bé mitjançant la reparació del dany sofert sempre que el procés hagi transcorregut amb normalitat i d'acord a l'estipulat per la pòlissa. Per contra, l'asseguradora pot rebutjar indemnitzar-nos si han existit irregularitats o el perit determina que els danys no estan coberts per la pòlissa que tenim contractada. 

 

A Medicorasse tenim més de 25 anys d’experiència en assessorament en matèria asseguradora. En cas que estiguis interessat en rebre més informació de forma gratuïta i sense cap compromís, et convidem a omplir el següent formulari i un assessor especialista et contactarà.

 

MEDICORASE, Correduría de Seguros del C.M.B, SAU. NIF A-59498220. DGSFP, clau J-928. Pòlissa de responsabilitat civil i capacitat financera d'acord amb la Llei 26/2006, de 17 de juliol.