Una assegurança és un contracte pel qual l’assegurador s’obliga, mitjançant el cobrament d’una prima i per al cas que es produeixi el risc del qual és objecte de cobertura, a indemnitzar, dins dels límits pactats, el dany produït a l’assegurat o a satisfer un capital, una renda o altres prestacions convingudes. El contracte d’assegurança s’anomena pòlissa i comprèn el següent:
- Les condicions generals: són les clàusules del contracte d’assegurança que han estat establertes per l’entitat asseguradora, i que són comuns a totes les pòlisses del mateix tipus d’assegurança – ram o modalitat - que celebra una determinada entitat asseguradora.
- Les condicions particulars: és el document que recull les característiques que identifiquen el risc assegurat. Inclou les dades de la companyia asseguradora, del prenedor, el concepte del que s’assegura, l’assegurat i el beneficiari, el risc, la quantitat assegurada, l’import de la prima, el venciment i la durada, la forma de pagament, etc.
- Les condicions especials: són les mencions de caràcter especial que poden modificar alguna clàusula general.
- El suplement: és el document que complementa la pòlissa per a la què s’han pactat modificacions. I recull els canvis en el contracte d’assegurança al llarg de la seva vigència.
Alguns aspectes que cal conèixer en relació al contracte d’assegurances:
- Hi ha molts tipus de contractes d’assegurances segons l’objecte que s’asseguri (p.e. assegurances de vida, d’accidents, de malaltia, de vehicles, de danys, de responsabilitat civil, de decessos, etc.)
- Les clàusules han d’estar redactades de manera clara i concisa.
- El titular d’una assegurança ha de pagar una prima amb la periodicitat pactada a la pòlissa però cal saber que tot i que es pacti el pagament de forma fraccionada, la prima té caràcter anual – indivisible – i correspon a la companyia l’import pel període convingut com a durada del contracte.
- La pòlissa és un contracte d’adhesió redactat per l’assegurador, de forma que si alguna clàusula és confosa, pot ser interpretada de la forma més beneficiosa a l’assegurat.
- La durada ha d’estar indicada en les condicions particulars de la mateixa pòlissa.
- En el cas de pèrdua de la pòlissa podem sol·licitar a l’asseguradora un duplicat, que tindrà el mateix valor que la pòlissa original.
- Habitualment la vigència d’una pòlissa és per un període anual amb clàusula de pròrroga automàtica. En aquest cas, però, hem de tenir present que si decidim oposar-nos a la pròrroga ho hem de notificar per escrit a l’entitat asseguradora amb una antelació de com a mínim 1 mes a la data de venciment – quan qui s’oposi sigui la companyia ho haurà de notificar amb una antelació de dos mesos -.
- L’entitat asseguradora ha de comunicar a l’assegurat, almenys amb 2 mesos d’antelació a la finalització del període en curs, qualsevol modificació no prevista en el contracte d’assegurança.
- En cas de sinistre, l’hem de comunicar a la companyia en un termini de 7 dies a partir del moment que en tenim coneixement.
- La companyia ha de facilitar un número de telèfon gratuït d’incidències i reclamacions per als clients.
Abans de contractar una assegurança és important que valoris les teves necessitats. A Medicorasse tenim més de 25 anys d'experiència i comptem amb un equip altament especialitzat que t'assessorarà i et guiarà per contractar l'assegurança que s'adapti més bé a les teves necessitats. En cas que estiguis interessat en rebre més informació de forma gratuïta i sense cap compromís, et convidem a omplir el següent formulari i un assessor especialista et contactarà.
MEDICORASSE, Correduría de Seguros del C.M.B, SAU. NIF A-59498220. DGSFP, clau J-928. Pòlissa de responsabilitat civil i capacitat financera d'acord amb la Llei 26/2006, de 17 de juliol.